حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥١٠ - موضوع مذاكرات سيد حسن حجت واعظ با آيتاله سيد حسن اردبيلىزاده در مشهد
از: ٢٠ ه ٣ تاريخ: ٢٧/ ٦/ ٤٨
به: ٣١٦ شماره: ١٥٥٧٨/ ٢٠ ه ٣
موضوع: مذاكرات سيد حسن حجت واعظ با آيتاله سيد حسن اردبيلىزاده در مشهد
در تاريخ ٧/ ٦/ ٤٨ به دعوت سيد حسن حجت واعظ آقاى سيد حسن اردبيلىزاده واعظ به ملاقات او رفته در اين ملاقات صحبت از آقايان شريعتمدارى و گلپايگانى به عمل مىآيد حجت ميگويد دستگاه شريعتمدارى را در قم نگهداشته و از او نگهدارى مىنمايد. سپس اردبيلىزاده اظهار مىدارد در مسافرت اخير شريعتمدارى به مشهد چهل هزار تومان از طرف اداره اوقاف در اختيارش گذاشته شد و خود او نيز مبلغ شصت، هفتاد هزار تومان به آن افزود و اين وجه را بين طلاب و منبريهاى مقيم مشهد توزيع نمود. ناطق در مورد وضع گلپايگانى بيان داشته وجهه او خيلى بيشتر و بهتر از شريعتمدارى بود.
ملاحظات:
نظريه منبع: آيتاله اردبيلىزاده با آقاى شريعتمدارى خوبست ولى حجت نسبت به او نظر خوبى ندارد.
نظريه رهبر عمليات: هرگونه سئوالى در اين زمينه از حجت واعظ بشود موجب سوخته شدن منبع خواهد شد. خيام
نظريه ٢٠ ه ٢٠: ٣ ه ٣ نظرى ندارد.
نمايش تصوير