حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٨٩ - موضوع مكالمه تلفنى سيدمهدى گلپايگانى از منزل خودش با شاكرى
شاكرى: همهاش حاشيه بود از يزيد و چنگيز صحبت مىكرد چنگيز را آورده بود ميدان كه چگونه مردم را مىكشت.
سيدمهدى: ما هم خودمان را كشتيم اين ان بابا صاحب هيچ چيزى نشان نداد نزديك بود بزنم بشكنم.
شاكرى: بابا مگر بلد نيستى.
سيدمهدى: از آن وقتى كه آمدهام خانه با اين ور مىرم گور پدرش.
شاكرى: آخرش هم پيدا نكردى، فردا اسماعيل مىآيد.
سيدمهدى: من نمىدانم اين سگ عمرى چطور خودش مىگيرد.
سيدمهدى: حالا خدا كند كس ديگرى امشب گرفته باشد ببينم چه گفته است. شاكرى: من اگر بودم پيدا مىكردم واردتر بودم.
سيدمهدى: ما شام هم نخورديم مشغول اين بوديم.
شاكرى: مال اسماعيل خوب چيزى است مركز آن معلوم است. حالا من خيال مىكردم امشب همه را ضبط كردهاى بابا.
سيدمهدى: فكر مىكنم خراب بود كه دادند به ما.
شاكرى: آن جلوترش كه مال ما است نواقصى كه ندارد؟
سيدمهدى- خوب است. خداحافظ. نظريه رهبر عمليات، مفاد گزارش صحت دارد.
نظريه امنيت داخلى: مفاد گزارش صحيح است نوار سخنرانى گلپايگانى در مسجد اعظم وسيله ايادى او به عراق فرستاده شد و راديو عراق هم با اگرانديسمان كردن مسائل مشغول بهرهبردارى شده مذاكرات سيدمهدى گلپايگانى با شاكرى مربوط به همين موضوع است و سيدمهدى در جستجوى طول موج راديو بوده كه موفق نشده بشنود. روحانى
نمايش تصوير