حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٦٤ - درباره اظهارات آيتاله گلپايگانى در مورد تأسيس سينما
از: ٣١٦ تاريخ: ١٣/ ٦/ ٤٨
درباره: اظهارات آيتاله گلپايگانى در مورد تأسيس سينما
محترما معروض مىدارد.
ساواك قم اعلام داشته آيتاله گلپايگانى ضمن مذاكرات خصوصى با پيشكار خود به نام آقامحمد اظهار داشت سابقا درباره سينما با فرماندار و رئيس شهربانى قم صحبت كرده و به آنان گفته است به مركز گزارش دهيد و بگوئيد روحانيون ناراحت هستند و اگر بنا باشد در شهرستان قم سينما تأسيس شود اعلاميه صادر خواهند كرد و اقدامات خود را از سر مىگيرند. گلپايگانى افزود به قرار اطلاع فرماندار و رئيس شهربانى قم گزارش خوبى به مركز دادهاند ليكن فعلًا نمىتواند مستقيما با مركز تماس بگيرد و در هر صورت در مورد افتتاح سينما ساكت نخواهد نشست و اعلاميه منتشر خواهد نمود.
با عرض اينكه قبلًا پيشبينيهاى مراقبتى به عمل آمده مراتب استحضارا معروض گرديد.
ملاحظه شد ١٥/ ٦
رئيس بخش ٣١٦- ازغندى
رئيس اداره يكم عمليات و بررسى- ثابتى ١٣/ ٦/ ٤٨
آقاى اوانى- بهرهبردارى شود ١٦/ ٦
يك نسخه در پرونده امور فيلم ضميمه شد
در پرونده محمدرضا گلپايگانى بايگانى شود اوانى ١٦/ ٦
نمايش تصوير