حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٦ - سازمان محترم امنيت و اطلاعات شهرستان قم
سازمان تربيت بدنى تهيه و ارسال دارم روزهاى بعد از جشن هم شنيده مىشد كه آقاى فرماندار ضمن پيامى به آقاى گلپايگانى گفتهاند كه برنامه شركت دختران در جشن را رئيس آموزش و پرورش تدوين نموده است ... در مورد پيام ايشان (اگر مقرون به حقيقت باشد) بايد بگويم. اين كمال افتخار رئيس آموزش و پرورش است كه مدون چنين برنامهاى باشد ولى امضاء نكردن كارتها از طرف آقاى فرماندار يادآور مصداقى است كه مىگويد: (چون نيك نظر كرد پر خويش در آن ديد- گفتا زكه ناليم كه از ماست كه بر ما است.) لزوما به استحضار مىرسانم در جشن نهم آبان- ميلاد فرخنده والاحضرت ولايتعهد- نيز آقاى فرماندار با آنكه خود دعوت كننده بودند به مجلس جشن (سالن دبيرستان حكيم نظامى) نيامدند و اينجانب به خاطر حضور ايشان در سالن سه ربع ساعت شروع برنامه را به تعويق انداختم ولى از آنجا كه رؤساى ادارات دولتى حاضر در جشن از اين تأخير طولانى به شدت ناراحت و احساس اهانت مىكردند و برخى عازم ترك مجلس بودند بناچار با سه ربع تأخير برنامه را آغاز نمودم ولى تا آخر مراسم جشن نيز كه به حدود ساعت يازده شب كشيده شد آقاى فرماندار در مراسم حضور نيافته اين مراتب محض اطلاع ارسال گرديد.
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان قم. منطقى
نمايش تصوير