حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٥ - سازمان محترم امنيت و اطلاعات شهرستان قم
شماره: ٢٥٠/ متاريخ: ٢/ ٨/ ٤٧
سازمان محترم امنيت و اطلاعات شهرستان قم
رياست محترم آن سازمان شخصا استحضار دارند كه جهت مراسم فرخنده چهارم آبان- ميلاد مسعود شاهنشاه آريامهر- كميسيونى مركب از مقامات مختلف دولتى در اطاق آقاى فرماندار تشكيل و برنامه جشن به تصويب آن كميسيون رسيد و اعضاى كميسيون نيز صورتجلسه را امضاء فرمودند- جشن نيز بعد از تمرينات مفصل و كافى چنانكه در خور اهميت آن است با شكوه كامل و به ويژه با نظمى كه در سالهاى گذشته كم نظير بوده است برگزار شد.
ولى شركت دختران دبيرستانى در مراسم رژه چنانكه پيش بينى مىشد با هيجان و خشم برخى از روحانيون و به خصوص آقاى گلپايگانى رو برگرديد-- مسئله مخالفت يا موافقت غيراصولى روحانيون مزبور جهت اينجانب مطرح و قابل توجه نمىباشد- زيرا اولًا در جهت اعتلاى فكرى و اجتماعى بانوان به ضرورت زمان وقوف و اعتقاد دارم و ثانيا اينجانب مأمور دولت هستم كه بالطبع با روشى عاقلانه و حساب شده بايد مجرى منويات دولت باشم كمااينكه تلفنهاى آقاى مهدى گلپايگانى فرزند آقاى گلپايگانى كه از روزهاى قبل از جشن مىگرديد و درخواست حذف برنامه دوشيزگان دبيرستانى را داشتند در روش اينجانب تغييرى ايجاد ننمود اما با نهايت تأسف بايد به استحضار برسانم كه آقاى فرماندار قم از امضاء كردن كارتهاى دعوت چهارم آبان خوددارى كردند (توضيح آنكه فرماندار هر شهرستان رئيس سازمان تربيت بدنى هم مىباشد و كارتهاى مدعوين به جشن فرخنده چهارم آبان را كه جشن ورزشى است خودشان بايد امضاء نمايند) و اينجانب ناچار شدم كارتهاى مزبور را با عنوان نايب رئيس
نمايش تصوير