حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٤٨ - درباره اعلاميه گلپايگانى در خصوص تشكيل مجلس عزا در مدرسه فيضيه
شماره: ٢٥٧١/ ٢١ تاريخ: ٨/ ٦/ ٤٨
از: ساواك قم
به: مديريت كل اداره سوم ٣١٦
درباره: اعلاميه گلپايگانى در خصوص تشكيل مجلس عزا در مدرسه فيضيه
پيرو شماره ٢٣٩٩/ ٢١- ٧/ ٦/ ٤٨
به استحضار مىرساند كه آيتاله گلپايگانى پس از صدور اعلاميهاى كه طى شماره ٢٥٠٧/ ٢١- ٤/ ٦/ ٤٨ پستا تقديم گرديد طبقات مختلف را به تشكيل مجلس عزا در پانزدهم جمادىالثانى مطابق با روز ٧/ ٦/ ٤٨ و اجتماع در مدرسه فيضيه دعوت و چون پس از موافقت با توزيع اعلاميه از طرف آن اداره كل اين ساواك در صدد برآمد كه آقاى فضلاله طباطبائى صاحب چاپخانه علميه را كه بدون اجازه ساواك مبادرت به چاپ اعلاميه نموده بود مورد مؤاخذه قرار دهد به همين منظور از نامبرده كه تا پاسى از شب در منزل گلپايگانى بود خواسته شد خود را معرفى كند مشاراليه مكرر عذر و بهانه تراشيد و بالاخره در ساعت ١٢ همان شب كه چاپخانه وى نيز تحت نظر بود خود را معرفى و در ساواك با قرآن سوگند ياد كرد كه در مقابل ده هزار تقاضا اعلاميه سه هزار و پانصد نسخه چاپ و به گلپايگانى تحويل داده است. چون كنترل مكالمات تلفن گلپايگانى نشان مىداد كه آقاى طباطبائى صاحب چاپخانه تعداد بيشترى اعلاميه چاپ نموده و همان شب در دو وعده آنها را به گلپايگانى تحويل داده است لذا صبح روز احضار و با صحنهسازى اينكه سيد مهدى گلپايگانى شخصا مدعى است كه دوازده هزار اعلاميه به وى تحويل دادهاند و حاضر است در مقابل شما اظهار نمايد ناگزير به اعتراف شد و عصر همان روز نيز مرخص گرديد.
ضمنا در بررسى پرونده و چاپخانه علميه معلوم شد كه سيد فضلاله طباطبائى با برادرش سيد
نمايش تصوير