حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٤٠ - موضوع شنود پايگاه در تاريخ ٦/ ٦/ ٤٨ از منزل آيتاله گلپايگانى
آيتاله: من يك وقتى تسليم بودم كه مقدارى از مطالب را بتوانم بگويم و گاه گاهى جلوى بعضى از مفاسد را بگيرم. ولى وقتى آدم مأيوس مىشود و مىبيند از اين راه هيچ كارى نمىتواند بكند خوب فكر مىكند الآن ٧٠ سال از سن من مىگذرد خيلى پير شدم ٨٠ سال دو لا دولا راه مىروم بگذار ٦ الى ٧ سال آدم زودتر بميرد و لااقل از اين طرف خدمت به اسلام بكند، اينها بدجورى پيش گرفتهاند همه بىدينها را كتاب كردهاند دست مردم مىدهند.
ناشناس: در يك جا گفته بودند به نام شاهنشاه آريامهر، بسماللّه الرحمن الرحيم.
صافى: اين كه خودش مىگويد به من الهام مىشود نزديكترين اشخاص به خدا هستم.
ناشناس: اين وضع نشد كه مسجدالاقصى را خراب كنند.
صافى: امروز در گلپايگان مجلس مفصلى گرفتيم از طرف علما. كه آخرهاى مجلس جا نبود آقاى محمودى رفت منبر يك دكان هم باز نبود و خيابان هم بسته بود.
ناشناس: در اندونزى و جاكارتا تظاهرات زيادى شده در اين باره كه راديو نگفته در اين موقع آقاى آيتاله براى نماز به مسجد رفت.
آقاى اوانى- تهيه خلاصهاى در مورد قسمت شنود تذكر اين ... كه توجه داده شود ١١/ ٦
لازم به ساواك محل داده شود و ضميمه گردد.
نمايش تصوير