حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٣٢ - موضوع اظهارات سيد مهدى گلپايگانى
رونوشت گزارش خبر شماره ٣٣١٣/ ٢١- ١٩/ ٨/ ٤٧ منبع آب نما
موضوع: اظهارات سيد مهدى گلپايگانى
ساعت ٣٠- ١٣ روز ١٨/ ٨/ ٤٧ احمد جلالى ضمن مذاكره تلفنى با سيدمهدى اظهار داشت اخيرا در روزنامه اطلاعات مقالاتى پيرامون بعثت پيغمبر و مولود عصر درج شده سيدمهدى گفت ما از مسئولين روزنامه اطلاعات راضى و خرسند هستيم حتى دكتر محمدرضا صالحى كرمانى به ما توصيه كرده كه در اين مورد از سناتور مسعودى تشكر كنيم و من قصد دارم امشب تلفنى خوشوقتى خود را به ايشان ابلاغ نمايم. جلالى سپس درباره مجله عربى الاخاء كه يكى از نشريات روزنامه اطلاعات است و سيدمهدى قبلًا آن را وسيله نمايندگى اطلاعات جهت مطالعه و اينكه قابلاستفاده براى مطالعه طلاب مىباشد سئوال نمود سيدمهدى پاسخ داد مجله مذكور را كاملًا بررسى كردم و مندرجات آن نيز مانند ساير مجلات مىباشد تا آنجا كه عكسهايى از دختران در مجله فوق به چشم مىخورد و زيبنده نيست حتى در يك صفحه آن عكس همسر نصيرى قهرمان هالتر [هارتل] با علياحضرت شهبانو مشاهده مىگردد. جلالى اظهار نمود هر وقت قصد عزيمت به تهران را داشتند قبلًا اطلاع دهيد تا به اتفاق برويم و يا اينكه با تعيين قرار قبلى شما را در تهران ملاقات نمايم تا مرا به دكتر صالحى كرمانى معرفى نمائيد تا مشكلاتم را در تهران حل كند سيدمهدى گفت تا چند روز قصد عزيمت به تهران ندارم لكن چون دكتر صالحى لااقل دو هفته يك بار به قم مىآيد و ناهار را با هم صرف مىكنيم و چند روز ديگر نيز به قم خواهد آمد من تلفنى به شما اطلاع مىدهم كه در منزل خودم با وى آشنا شويد. جلالى
نمايش تصوير