حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٣١٥ - موضوع مذاكره گلپايگانى و صافى
از: ٢١ تاريخ: ١٤/ ٤/ ٤٨
به: ٣١٦ شماره: ١٨١٥/ ٢١
موضوع: مذاكره گلپايگانى و صافى
در ساعت ٧ بعد از ظهر ١٠/ ٤ گلپايگانى با صافى ضمن مذاكره در مورد بيمارستان خود به صافى مىگويد فرماندار كه به بيمارستان آمده خيلى خوشش آمده و تعريف كرده و اضافه كرد كه فرماندار آدم بدى نيست و اينها حاضر هم هستند با ما رفت و آمد كنند تنها سازمان اينها را منع مىكند صافى مىگويد دكتر مدرسى هم مىگفت كه جريان چنين است اگر بعضيها بخواهند بيايند آنجا سازمان منع مىكند.
گلپايگانى گفت ما كه نمىتوانيم بيمارستان اداره كنيم اگر چهار نفر تاجر كارى و خوب پيدا كنم بيمارستان را به دست آنها مىسپارم و در واقع يك هيئت مديره تشكيل دهند و تحت نظر هيئت مديره اداره شود.
نظريه منبع: نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات: مفاد گزارش صحيح است. مدرس
نظريه امنيت داخلى: مفاد گزارش مورد تأييد است. رفتن آقاى فرماندار به بيمارستان گلپايگانى از جهت بازديد آقاى فتحاله دربانى بوده ولى گلپايگانى اين بهرهبردارى را كرده كه فرماندار از بيمارستان ديدن كرده است و در اكثر موارد ديده شده كه ساواك را متهم مىكنند. بايستى براى بيمارستان به علت نداشتن جواز مشكلاتى فراهم شود كه نامبرده ناگزير شود آن را در اختيار ديگرى بگذارد. روحانى
رئيس ساواك: دستگاه گلپايگانى فقط در فكر پول است و بس. مهران
آقاى شكورى: بهرهبردارى شود ١٦/ ٢ ٤ نسخه تكثير شده است بهرهبردارى شود ١٣/ ٦/ ٤٨
نمايش تصوير