حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢١٨ - درباره قطع شهريه طلاب سازمان دينى اوقاف قم
از: ٣١٦ تاريخ: ١١/ ٣/ ٤٨
درباره: قطع شهريه طلاب سازمان دينى اوقاف قم
محترما معروض مىدارد:
ساواك قم اعلام داشته روز ٢٨/ ٢/ ٤٨ مقسمين آياتاله حكيم. شريعتمدارى. گلپايگانى و خوانسارى شهريه طلاب را تقسيم و از پرداخت مقررى به طلابى كه وابسته به سازمان اوقاف قم هستند خوددارى نمودند و به طورى كه مقسمين مذكور در پاسخ طلاب اظهار نمودهاند آيتاله گلپايگانى صورت اسامى طلاب وابسته به اوقاف را در اختيار نمايندگان و مقسمين ساير آيات گذارده و توصيه نموده از پرداخت ماهيانه به آنان خوددارى نمايند به همين جهت چند نفر از طلاب موصوف ضمن مراجعه به آيتاله گلپايگانى علت قطع شهريه را جويا مىشوند مشاراليه اظهار داشته چون شما در سازمان اوقاف ثبت نام كردهايد و اعوان ظلمه شدهايد لذا مقررى شما قطع شده است و تا هنگامى كه از كرده خود پشيمان نشويد و توبه نكنيد اين موضوع ادامه دارد.
ساواك مذكور افزوده آيتاله گلپايگانى در مخالفت با طلاب اوقاف پيگيرى فوقالعادهاى مىكند تا حدى كه آيتاله حكيم نيز به توصيه وى از پرداخت شهريه به آنان خوددارى نموده است ضمنا مقررى كه سازمان اوقاف به طلاب وابسته به خود مىدهد تقريبا دو برابر مجموع شهريههائى است كه آيات فوقالذكر به ساير طلاب مىپردازند بنابراين اصلح است ترتيبى داده شود از مراجعه طلاب اوقاف به آيات جلوگيرى گردد.
نظريه.
چنانچه ترتيبى داده شود كه سازمان اوقاف در امر بهبود وضع زندگى طلاب اوقاف قم مساعى
نمايش تصوير