حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٥١ - گزارش وقايع روزانه
از: ٣١٦ تاريخ: ١٨/ ١٢/ ٤٧
گزارش وقايع روزانه
محترما معروض مىدارد:
برابر اعلام ساواك قم روز ١٧/ ١٢/ ٤٧ سيد مهدى گلپايگانى و شيخ على صافى پيشكار آيتاله گلپايگانى ضمن تماس تلفنى با ساواك مذكور اظهار داشتهاند آيتاله گلپايگانى از درج نامه بهدارى شهرستان قم مبنى بر پشتيبانى از تأسيس بيمارستان توسط مشاراليه در روزنامه استوار چاپ قم ناراحت شده و سيد مهدى گلپايگانى ضمن استعلام اينكه آيا درج نامه مزبور به دستور ساواك بوده است يا خير از ساواك درخواست نموده محرك اصلى را شناسائى و به آنان معرفى نمايند.
توضيح:
چندى قبل از طرف آيتاله گلپايگانى در شهرستان قم بيمارستانى داير گرديده لذا به منظور تضعيف وى ترتيبى داده شد كه اقدام آيتاله گلپايگانى وسيله وزارت بهدارى مورد تأييد و تقدير قرار گرفته و مراتب در جرايد محلى درج گردد.[١]
در پرونده محمدرضا گلپايگانى بايگانى شود.
اوانى ٣١/ ١٢
نظير اين كار بايد ادامه داشته باشد. سپهبد نصيرى
در اجراى امر اقدام خواهد شد ٢٠/ ١٢
نمايش تصوير
[١] براى توضيح در خصوص مفاد اين سند به سند تاريخ ٢٣/ ١١/ ٤٧ رجوع كنيد.