حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٢٤ - موضوع اظهارات سيد مهدى گلپايگانى
رونوشت گزارش خبر شماره ٤٦٨٣/ ٢١- ٢١/ ١١/ ٤٧ منبع ٢٤٥٠
موضوع: اظهارات سيد مهدى گلپايگانى
ساعت ٢٠ روز ١٧/ ١١/ ٤٧ علىاكبر قريشى به اتفاق احمد جلالى در منزل آيتاله گلپايگانى با سيدمهدى ملاقات نمودند سيدمهدى در پاسخ سئوال احمد جلالى درباره چگونگى واگذارى سرپرستى بيمارستان گلپايگانى به فتحاله دربانى اظهار داشت شبى كه در منزل شما راجع به دربانى تحقيق مىكردم قول و قرار ما با دربانى به پايان رسيده بود و همين شناسائى كه آقاى قريشى و سايرين درباره وى داشتند سبب انتخاب دربانى به رياست بيمارستان گرديد ضمنا من تلويحا به دربانى فهماندهام كسى كه رئيس بيمارستان گلپايگانى شد ديگر مصلحت نيست در خيلى از جلسات شركت كند و دربانى هم توجه كامل به اين مسائل دارد سيدمهدى افزود آقاى جلالى بعد از دربانى شما كانديداى رياست بيمارستان گلپايگانى هستيد و در صورتى كه وضعى پيش بيايد يا اينكه ما عذر دربانى را بخواهيم امور مربوطه بيمارستان به شما محول خواهد شد.
نظريه منبع: نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات: مفاد گزارش صحيح است. به گزارش عملياتى خبر مراجعه فرمائيد.
نظريه امنيت داخلى: مفاد گزارش منبع مورد تأييد است در مورد فتحاله دربانى قبلًا به استحضار رسيده كه از مريدان گلپايگانى و از نزديكان تيمسار سپهبد اويسى است و اظهارنظر شد كه محمدرضا رومى هم وسيله دربانى با دستگاه گلپايگانى بىارتباط نيست علىالحال فتحاله دربانى به رياست بيمارستان گلپايگانى گمارده شده و اينكه سيدمهدى اظهار داشته دربانى نبايستى در جلسات ديگر شركت كند منظورش جلسه قمار بوده به جهت اينكه
نمايش تصوير