حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٨٨ - موضوع مكالمه تلفنى از منزل آيتاله گلپايگانى توسط آقاى صافى با آقاى امير متقى در كاخ سعدآباد
از: ٢١ تاريخ: ١٧/ ١٠/ ٤٧
به: ٣١٦ شماره: ٤١٥١/ ٢١
موضوع: مكالمه تلفنى از منزل آيتاله گلپايگانى توسط آقاى صافى با آقاى امير متقى در كاخ سعدآباد
عطف/ پيرو: ٤٠٦٣/ ٢١- ١٧/ ١٠/ ٤٧
سيد مهدى گلپايگانى ضمن مكالمه تلفنى با آقاى اميرمتقى گفت اينجا منزل حضرت آيتاله گلپايگانى است جناب آقاى صافى مىخواستند صحبت كنند.
آقاى امير متقى پرسيد آقاى صافى كى هستند اظهار داشت چون آقاى وزير دربار تشريف ندارند آقاى صافى از طرف حضرت آيتاله صحبت مىكنند.
صافى ضمن مكالمه تلفنى با آقاى متقى پرسيد آقاى وزير دربار كجا هستند گفتند ايشان در كيش هستند مطلبى اگر داريد بفرمائيد وسيله بىسيم به عرضشان مىرسانيم صافى پس از چند لحظه مشورت با آيتاله گفت آقا مىفرمايند از قول بنده خدمت آقاى وزير دربار سلام برسانيد و بگوئيد يك وقتى به مصالح مملكتى يك طورى است كه اصلًا اقتضا ندارد كه عدهاى به مكه بروند كه اعليحضرت مىفرمايند مصلحت نيست. ولى وقتى كه اعلام مىكنند و مىگويند مردم مهيا شوند و وضع اعليحضرت هم با حجاز خوب است آن وقت اين چه وضع و شكلى است كه با مردم مسلمان رفتار مىشود؟ كه اينها را آوردهاند در آن مدرسه سپهسالار ممكن است بفرستيد ببينند.
از علماى تهران عدهاى آمدهاند براى شكايت تجار و مردم ديگر چه خودشان آمدهاند و چه تلفن مىكنند كه با اين وضع بايد برويم اجتماع كنيم حتى توى خيابان و مدرسه سپهسالار كرسى بگذاريم آن وقت با تمام اين مقدمات اشكال تراشى ٢ الى ٣ روز ديگر بيشتر وقت نداريم.
نمايش تصوير