آسمان و جهان (ترجمه کتاب السماء و العالم بحار الأنوارجلد 14) - علامه مجلسی - الصفحة ٢٨١ - ماه گرفتن در طول سال نشان چيست؟
ماه گرفتن در طول سال نشان چيست؟
در محرم: بزرگى در مغرب بميرد، ميوه در كوهپايه كم شود، خارش در مردم پديد آيد، در زمين بابل چشم درد بسيار شود، مرگ آيد، نرخها گران شوند، شورشى بر سلطان رخ دهد و او پيروز گردد و آنان را بكشد.
در صفر: گرسنگى و بيمارى در كشور بابل تا مردمش مورد نگرانى شوند سپس باران فراوان گردد، و حال مردم به شود، و در كوهپايه ميوه فراوان باشد.
در ربيع الاول: در مغرب جنگ شود، مردم دچار يرقان گردند، در ناحيه (ماه) ميوه بيش باشد در سبزيجات جبال كرم افتد، در ماه ويرانى بسيار شود.
در ربيع الآخر: باران در كوهستان فراوان شود، فراوانى و آب بسيار باشد سال مباركى است و سلطان در مغرب پيروز گردد.
در جمادى الاولى: خون بسيار در عشائر ريخته شود، بزرگ شام بلاء سختى گيرد، و يك خارجى بر سلطان بشورد و پيروزى سلطان را باشد.
در جمادى الآخرة: باران و آب در نينوا كم شوند، جزع شديد و گرانى در آن رخ دهند، پادشاه بابل را در مغرب بلاى بزرگى رسد.
در رجب: در مغرب مرگ و گرسنگى باشد، در زمين بابل باران بسيار، درد بينى و چشم در شهرها بيش.
در شعبان: پادشاه كشته شود يا بميرد، و پسرش بجايش نشيند، نرخها گران شوند، بيش مردم گرسنه مانند.
در ماه رمضان: در جبل سرماى سخت و برف و باران باشد و آب زياد شود