عرفان اسلامى تفسير مصباح الشريعه و مفتاح الحقيقه - انصاريان، حسين - الصفحة ٢٦٨ - آداب ورود به منزل و خروج
بسم الله توكلت على الله ما شاء الله لا قوة إلابالله اللهم إني أسئلك خير ما خرجت له وأعوذ بك من شر ما خرجت إليه، اللهم وسع علي من فضلك وأتم علي نعمتك واستعملني في طاعتك واجعلني راغبا فيما عندك وتوفني في سبيلك وعلى ملتك وملة رسولك[١].
به نام خدا، توكل كردم بر خداوند، آنچه خدا خواهد، جنبش و نيرويى نيست مگر به خداوند، خداوندا! خير آنچه به خاطرش از خانه بيرون شدم از تو مىخواهم و از شر آنچه به خاطرش بيرون آمدم به تو پناه مىآورم. خداوندا! از فضلت بر من وسعت بخش و نعمتت را بر من كامل كن و مرا در طاعتت به كار گير و اشتياقم را در آنچه نزد توست قرار ده و مرا بر آيينت و آيين رسولت بميران.
امام باقر ٧ فرمود:
كسى كه اين دعا را هنگام خروج از منزل بخواند:
أعوذ بما عاذت به ملائكة الله ورسوله من شر هذا اليوم الجديد الذي إذا غابت شمسه لم تعد، من شر نفسي ومن شر غيري ومن شر الشياطين ومن شر من نصب لأولياء الله ومن شر الجن والإنس ومن شر السباع والهوام ومن شر ركوب المحارم كلها، أجير نفسي من الله من كل سوء.
پناه مىبرم به آنچه ملائكه خدا و رسولش به آن پناه بردند از شر اين روزى كه چون خورشيد غروب كند برنمىگردد و از شر نفس خودم و ديگران و شياطين و دشمنان اولياى الهى و جن و انس و حيوانات وحشى و حشرات و محرمات الهى! پناه مىبرم به خداوند از تمام بدىها.
[١] -الأمالى، شيخ طوسى: ٣٧١، المجلس الثالث عشر، حديث ٧٩٩؛ بحار الأنوار: ٧٣/ ١٧٠، باب ٣٤، حديث ١٦.