عرفان اسلامى تفسير مصباح الشريعه و مفتاح الحقيقه - انصاريان، حسين - الصفحة ٣٣٤ - راهيابى به بارگاه ربوبى
را مىشنود[١].
پيامبر ٦ فرمود:
ستن در مسجد به انتظار نماز، عبادت است[٢].
پيامبر ٦ فرمود:
هرگاه خداوند اهل قريهاى را ببيند كه در گناه اسراف مىكنند، ولى سه نفر مؤمن در آنهاست، خطاب مىكند: اى اهل گناه! اگر در ميان شما مؤمنان متحابين به جلالم نبودند كه به خاطر نماز آنان زمين و مساجدم آباد است و از ترس من در سحر در حال استغفارند، همانا آينه عذابم را بر شما نازل كرده و باكى نداشتم[٣].
پيامبر ٦ فرمود:
نشستن در مسجد به انتظار نماز عبادت است، اگر حدثى در آن نباشد. گفتند:
حدث چيست؟ فرمود: غيبت[٤].
راهيابى به بارگاه ربوبى
تا اينجا به مناسبت كلمه مسجد، شرحى كه از نظر آيات و روايات لازم بود، دانستيد؛ اكنون به خواست الهى به شرح روايت پرداخته مىشود.
امام صادق ٧ مىفرمايد:
[١] -بحار الأنوار: ٨٠/ ٣٧٩، باب ٨، حديث ٤٧؛ مستدرك الوسائل: ٣/ ٣٥٦، باب ٢، حديث ٣٧٦٧.
[٢] -الكافى: ٢/ ٣٥٦، باب الغيبة والبهت، حديث ١؛ بحار الأنوار: ٨٠/ ٣٨٠، باب ٨، حديث ٤٧.
[٣] -الأمالى، صدوق: ١٩٩، المجلس السادس والثلاثون، حديث ٨؛ بحار الأنوار: ٨٠/ ٣٨٣، باب ٨، حديث ٥٧.
[٤] -بحار الأنوار: ٨٠/ ٣٨٤، حديث ٦٠.