حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٨٠ - موضوع ملاقات با آيتاله خمينى
شماره: ١٢٠١٧/ ٣٢١ تاريخ: ١٨/ ٢/ ٤٤
گيرنده: رياست ساواك استان مركز
فرستنده: اداره كل سوم
موضوع: ملاقات با آيتاله خمينى
آيتاله گلپايگانى از پيشگاه اعليحضرت همايون شاهنشاه استدعا نموده كه اجازه داده شود دو نفرى را كه وى معرفى خواهد نمود با آقاى خمينى ملاقات نمايند. چون ذات شاهانه با اين استدعا موافقت فرمودهاند عليهذا خواهشمند است دستور فرمائيد ضمن تماس بنامبرده افراد مورد نظر را تعيين و نتيجه را اعلام نمايند.
از طرف مديركل اداره سوم. شاهين
تهيه كننده و متصدى بررسى- تهامى
رئيس اداره دوم عمليات
تيمسار رياست فرمودند
دو نفر را كه آقاى گلپايگانى يا خوانسارى معرفى مىكند بروند تمام ملاقاتها در حضور نماينده ساواك باشد.[١]
نمايش تصوير
[١] همانطور كه در پاورقى سند شماره ٢٤٧٠/ ٢١ تاريخ ٤/ ٢/ ٤٤ آمده است، علماء خواستار آن بودند كه مرحوم آيتاله پسنديده جهت ملاقات با امام به تركيه سفر نمايد. ساواك مانع اين كار بود. قابل ذكر است قسمت پايانى سند كه با جوهر نوشته شده مغشوش و برخى از كلمات آن خوانا نيست.