حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٥٣ - موضوع ارسال نامه
شماره: ٢١٦٧/ ٣١ تاريخ: ٤/ ٦/ ٤٧
موضوع: ارسال نامه
روز ٢/ ٦/ ٤٧ آقاى ابراهيم شاكرى كه از نزديكان آيتاله گلپايگانى است ضمن صحبت اظهار داشت اخيرا از طرف آيتاله حكيم نامهاى به عنوان آقاى گلپايگانى ارسال شده بود كه وى پس از قرائت آن خيلى ناراحت گرديد و نامه مزبور را نزد خود نگهداشت شاكرى اضافه كرد كه از مضمون نامه اطلاعى در دست نيست لكن در چند سطر آخر آن قيد شده بود (شما شكر كنيد كه از نعمت امنيت و آرامش و آسايش برخورداريد قطعا از اوضاع آشفته عراق بىخبر نيستيد و از احوال آشفته مردم مسلمان خبر داريد پس بهتر آن است كه از اين همه نعم قدردانى نموده و ما را هم از دعاى خير فراموش نكنيد). شاكرى افزود فكر مىكنم مفاد نامه فوق مربوط به پرداخت شهريه براى طلاب بوده باشد.
نظريه منبع- نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات- با توجه به مخالفت و اعتراض گلپايگانى نسبت به پرداخت شهريه وسيله آقاى حكيم به طلاب حوزه علميه قم به نظر مىرسد ارسال نامه توسط آقاى حكيم براى جوابگوئى به گلپايگانى صحيح باشد لكن تاكنون گزارش ديگرى درباره اين نامه به بدست نيامده است. مرشد
نظريه امنيت داخلى- به طورى كه مستحضرند چندى قبل وسيله اعلمالهدى از طرف گلپايگانى نامهاى با پيغامى نزد حكيم فرستاده شده به نظر مىرسد كه پاسخ حكيم مربوط به آن پيغام باشد به نظر مىرسد شاكرى نخواسته به منبع مطالب نامه را بگويد فقط اشاره به سطور آخر آن در مورد آسايش و آرامش كرده است. بالاخره روشن و مراتب به عرض خواهد رسيد. روحانى
در گزارش روزانه درج شد ٧/ ٦ آقاى اوانى- آقاى صابرى ضمن درج در بولتن سعى شود اصل يا فتوكپى نامه را بدست آورند ٦/ ٦
نمايش تصوير