حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٧٧ - خلاصه پرونده شيخ احمد غروى متصدى مدارس فيضيه و دارالشفاء قم
تاريخ: ١٨/ ٨/ ٤٦
خلاصه پرونده شيخ احمد غروى متصدى مدارس فيضيه و دارالشفاء قم
ساواك قم در فروردين ماه ٤٦ اعلام نموده بود در چند ماه اخير اعلاميههايى در مدرسه فيضيه قم الصاق گرديده و ضمن تحقيقات لازم تاكنون تهيه و الصاق كننده اعلاميههاى مزبور شناخته نشدهاند و به نظر مىرسد تهيه و توزيع اين گونه اعلاميهها با نظر احمد غروى متصدى مدرسه مزبور مىباشد زيرا با وجودى كه كرارا به وى اعلام گرديده كه از الصاق اعلاميههاى مضره و پخش آن وسيله طلاب در مدرسه فيضيه جلوگيرى و طلابى كه به اين گونه اعمال مبادرت مىنمايند معرفى كند معهذا نامبرده تاكنون اقدامى در اين مورد ننموده است.
ساواك قم اضافه نموده با توجه به اينكه كليه فعاليت طلاب ناراحت در حال حاضر فقط در مدرسه فيضيه قم صورت مىگيرد و اين مدرسه را به صورت سنگرى براى خود درآوردهاند در صورت تصويب شخص مورد بحث به آن ساواك احضار و چنانچه حاضر به همكارى نگرديد به مركز اعلام تا شخص ديگرى كه صلاحيت داشته باشد با نظر آياتاله شريعتمدارى و گلپايگانى جهت سرپرستى مدرسه مزبور انتخاب گردد.
در اجراى اوامر صادره به ساواك قم اعلام گرديد شخص مزبور را احضار و ضمن دادن تذكر و اخذ تعهد از وى مبنى بر داشتن همكارى لازم فعلًا در مدرسه فيضيه انجام وظيفه نمايد تا در صورتى كه در آينده عدم همكارى وى محرز گرديد تصميم مقتضى درباره ياد شده اتخاذ گردد. ضمنا چگونگى فعاليتهاى مشاراليه در مورد پخش و توزيع اعلاميه در مدرسه مزبور به اطلاع نماينده آيتاله شريعتمدارى رسانيده شود تا وى را از ادامه رويهاى كه در پيش گرفته بازدارند.
نمايش تصوير