حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥١٥ - درباره ارسال نامه بدون امضاء
نامه به مضمون فوقالذكر جهت حائرى مورد تأييد مىباشد و اين نامه از طريق پست ضبط و نامههايى نيز مشابه نامه مورد بحث جهت آيات گلپايگانى و شريعتمدارى و نجفى ارسال كه آنها هم ضبط گرديده و با توجه به نوع خط ماشين تحرير و مفاهيم و انشاء نامههاى ضبط شده استنباط مىشود كه اين نامهها از ناحيه يك نفر كه احتمال مىرود ايادى گلپايگانى و يا پسر وى (سيدمهدى) تهيه شده تا ضمن ارعاب حائرى كه از بستگان خمينى (پدر زن مصطفى خمينى فرزند آيتاله خمينى) مىباشد با ايجاد اين صحنهسازىها بهرهبردارىهاى ديگرى عليه ساواك بنمايد. ساواك قم در پايان نظر داده اصلح است از هرگونه اقدامى در اين باره فعلًا خوددارى و به منظور كشف حقيقت منتظر اقدامات بعدى نويسنده نامه بود مراتب استحضارا معروض گرديد.
مذاكره شود ٢٢/ ٩
آقاى صابرى اخذ دستور شد مقرر فرمودند در صورتى كه خط فرزند گلپايگانى موجود نيست نمونهاى از خط او تهيه شود با پرونده سيد مهدى گلپايگانى ارائه و با توجه به گزارشهاى واصله در پرونده اعمال فرزند گلپايگانى نتيجه اقدامات بعدى ساواك قم را مورد شناسائى و معرفى عاملين حقيقى تهيه و ارسال نامه ياد شده فوق و همچنين نسبت به طرحى كه مقرر است تهيه و اجراء شود استعلام فرمائيد.
در مورد طرح موردنظر در پرونده آيتاله موسوى گلپايگانى اقدام گردد. ٢٥/ ٩/ ٤٦
نمايش تصوير