حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٤٤ - ملاقات با آيات قم
از: اداره اطلاعات تاريخ: ١٣/ ٦/ ٤٦
به: دفتر ويژه اطلاعات شماره: ١٨٤٩
ملاقات با آيات قم
طبق اطلاع واصله از قم، عدم حضور آيات قم جهت اقامه نماز جماعت بمنظور اعتراض بتخليه مدرسه فيضيه و دارالشفاء و تعمير حجرات آن بوده.
ساعت ٠٩٣٠ روز ١٢/ ٦/ ٤٦ آقاى كوثرى از تهران به قم وارد و با آقايان گلپايگانى و شريعتمدارى و نجفى ملاقات نموده است.
در اين ملاقات آقايان گلپايگانى و شريعتمدارى اظهار داشتهاند: ما خودمان حاضريم مدرسه را تعمير و طلاب را با جلب نظر سازمانهاى انتظامى در مدارس مذكور اسكان دهيم.
آيات مزبور اضافه نمودهاند: كه ما وسائل تبليغاتى نداريم و عدم اقامه نماز جماعت براى جلب نظر مركز بوده است.
گفته ميشود آيات قم بيم آن دارند كه پس از تعمير، حجرات تحويل آنان نشود و قرار شده آقاى كوثرى پس از مذاكره با مقامات مركزى به آنان اطمينان كافى بدهد.
ضمنا طبق اطلاع آقاى گلپايگانى روز ١١/ ٦/ ٤٦ تلفنى از آقاى علم وزير دربار شاهنشاهى تقاضا نموده كه براى پاره مذاكرات به قم بروند و با وى ملاقاتى بنمايند، ليكن آقاى علم عزيمت به قم را موكول به كسب اجازه از پيشگاه اعليحضرت همايون شاهنشاه آريامهر نموده است.
اصل در پرونده ح- ٤٠
در پرونده ٩٢٩٢ بايگانى شود ٢/ ٧/ ٤٦
نمايش تصوير