حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٢٣ - وزارت پست و تلگراف و تلفن - بىسيم پهلوى
وزارت پست و تلگراف و تلفن- بىسيم پهلوى
حضرت آيتاللّه آقاى خمينى دامت بركاته
قم- نجف ٥٦ ١٢
تشرف جنابعالى به عتبات عاليات موجب مسرت آن خداوند متعال مزيد عز اسلام و قدرت روحانيت و رفع جميع نگرانيها را مسئلت نموده دور آن اعتاب مقدسه ملتمس دعا هستم حقير در تعقيب اقدامات به فضل الهى اميدوارم كه هر چه زودتر به قم مراجعت فرمائيد.
محمدرضا الموسوى الگلپايگانى.[١]
در پرونده ٩٢٩٢ بايگانى شود.
نمايش تصوير
[١] پس از تلگراف فوق، نامهيى از سوى حضرت آيتاللّه گلپايگانى براى امام خمينى در پى تبعيد ايشان به عراق ارسال گرديد، متن نامه مزبور به اين شرح است:
بسمه تعالى شأنه
به شرف عرض عالى مىرساند: در اين موقع كه با اعانت و تأييدات خداوند متعال و توجهات حضرت ولىعصر ارواحنا فداه نعمت تشرف به آستان مقدس حضرات ائمه اطهار صلوات عليهم اجمعين نصيب آن حضرت گرديده، به وسيله اين عريضه كه به صفا اقرب از تلگراف است در مقام عرض تبريك و تجديد ارادت صميمانه قديمه برآمده و از خداوند كريم عزاسمه دوام صحت و استقامت و تأييدات حضرت را درخواست مىنمايد. اميد است همواره وجود مقدس در ظل توجهات و مراحم حضرت بقيهاللّه از جميع مكاره و بليّات محفوظ و در تشييد و تأييد ديانت مقدسه اسلاميه مؤيد و منصور بوده باشيد و ارادتمند خود را در مكان دعوات فراموش نفرمائيد.
خدمت آقايان محترمى كه به فيض ملاقات نايل باشند به خصوص حضرتين محترمين آقاى خلخالى و آيتاللّهزاده معظم آقاى آقا مصطفى دامت تأييداتهما به عرض سلام مصدع مىباشم. در خاتمه تجديد ارادت نموده و انتظار دارم از مژده سلامتى خودتان مسرورم فرمائيد. گلپايگانى. ر. ك: اسناد انقلاب اسلامى، جلد اول: صفحه ٢٩٤.