حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٥٧ - درباره فخرالدين وفا رئيس دفتر مجلس سنا
شماره: ١٨٩٥٦/ ه ٥ تاريخ: ٧/ ٦/ ٤٧
درباره: فخرالدين وفا[١] رئيس دفتر مجلس سنا
عطف به ٣١١٠٨/ ٣١٦- ٦/ ٤/ ٤٧
برابر گزارش ساواك شمال غرب به طورى كه غيرمحسوس تحقيق گرديده است نامبرده بالا در هر ماه دوبار روزهاى جمعه به قم عزيمت و به منزل شخصى به نام حاج عباس كه مباشر وى در قم مىباشد وارد ضمنا با افراد ديگرى به اسامى آيتاله شريعتمدارى و آيتاله زنجانى و آيتاله گلپايگانى تماس و مراوده دارد ولى اغلب تماس مشاراليه با آيتاله شريعتمدارى مىباشد ليكن در مورد اختلاف شخص مورد بحث با عبدالوهاب اقبال و انتقاد از اصلاحات ارضى و ساير موضوعات خبرى تاكنون نرسيده است.
رئيس ساواك تهران- نواب
اصل در پرونده ١٣٢٩٧
در پرونده آيتاله گلپايگانى بايگانى شود ١٧/ ٦/ ٤٧
نمايش تصوير
[١] فخرالدين وفا فرزند بهاءالدين( منشىالملك) در سال ١٢٨١ در تهران متولد شد. وى از دانشگاه برلين در رشته مديريت فارغالتحصيل گرديد. مشاراليه مشاغلى چون عضو هيئت مديره كارخانه قند و شكر شاهرود- شهردار اصفهان- رئيس كارگزينى و مديركل تجارت وزارت پيشه و هنر( اداره كل معادن)- عضو هيئت مديره كميسيون ارز دولت( در زمان مصدق)- عضو هيئت مديره بيمارستان نكويى قم- رئيس هيئت مديره صندوق تعاون كارمندان مجلس سنا- مدير كل امور ادارى و رئيس دفتر مجلس سنا را عهدهدار بود.
نامبرده از وضع موجود در مملكت انتقاد مىكرد ولى خودش هم به طرق مختلف اهل سوءاستفاده و پارتىبازى بود بطورى كه اكثر كارمندان مجلس سنا از دست وى شاكى بودند. ياد شده با وجود اينكه به سن بازنشستگى رسيده بود ولى با برخوردارى از مفاد آئين نامه تنظيمى كه با در نظر گرفتن منافع شخصى مبادرت به تهيه و تدوين آن نموده بود، به كار خود ادامه مىداد.
وى مرتبا به قم رفت و آمد داشته و با بعضى از روحانيون بخصوص آقاى شريعتمدارى تماس و گفتگو داشت. همچنين او از طرفداران جبهه ملى و از زمينخواران بزرگ تهران بود.( اسناد ساواك- پروندههاى انفرادى)