حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥١٤ - درباره ارسال نامه بدون امضاء
از: ٣١٦ تاريخ: ٢٠/ ٩/ ٤٦
درباره: ارسال نامه بدون امضاء
به عرض عالى مىرساند. اخيرا نامه بدون امضاء و ماشين شدهاى به عنوان جناب آقاى نخستوزير. وزير دربار شاهنشاهى. تيمسار رياست ساواك و رياست شهربانى كل كشور و رياست ساواك تهران ارسال و در اين نامه كه از طريق نخستوزيرى به ساواك واصل گرديده تهيه كننده آن نوشته است كه از منابع موثق اطلاع حاصل نموده كه چندى قبل نامه بدون امضائى براى شيخ مرتضى حائرى (فرزند آيتاله حائرى يزدى) به قم رسيده كه مضمون آن به شرح زير مىباشد.
«من عضو ادارى هستم و پست حساسى دارم و از منابع موثق و مطمئن به من گزارش رسيده كه فرقه ضاله بهائيها مبلغى در حدود نود ميليون ريال با رئيس سازمان امنيت كشور قرارداد بسته است كه حوزه علميه قم را از بين ببرند و در حدود چهل ميليون از مبلغ مزبور را تاكنون پرداخت نموده است و من چون خادم امام زمان (ع) و دوستدار روحانيت هستم و نمىخواهم صدمه به حوزه علميه قم و روحانيت وارد شود اين خبر را در اختيار گذاشتم تا هرگونه اقدام شرعى يا قانونى را بنمائيد.
تهيهكننده نامه در پايان افزوده شيخ مرتضى حائرى پس از دريافت نامه آن را نزد گلپايگانى برده و گلپايگانى از مضمون نامه برآشفته و آن را نگهداشته تا وقتى كه مأمورين مخصوص دولت با ايشان تماس گرفته آن را به پيشگاه شاهنشاه آريامهر تقديم نمايد.»
نامه مزبور به عرض تيمسار رياست ساواك رسيد. پىنوشت فرمودهاند «اين نامه از طرف طرفداران خمينى يا پسر گلپايگانى نوشته شده تحقيق نمايند.»
در اجراى اوامر صادره مراتب به ساواك قم اعلام اينك پاسخ واصله حاكيست كه موضوع ارسال
نمايش تصوير