حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥٥٣ - موضوع ساعت مخابره ١٧٠/ ٢٧/ ١٠
از: قم تاريخ: ٢٧/ ١٠/ ٤٦
به: [اداره] كل سوم ٣١٦ شماره: ٣٩٤١/ ٢١
موضوع: ساعت مخابره ١٧٠/ ٢٧/ ١٠
ساعت وصول ١٩٠٠
ساعت كشف ٢٠١٥
ضمن كنترل مكالمات تلفنى روز ٢٦/ ١٠/ ٤٦ آقاى صافى از تهران با سيد جواد و خود آقاى گلپايگانى تلفنى مذاكره كه مكالمات عينا وسيله پست تقديم خواهد شد مفاد مذاكره مبنى بر ملاقات آقاى صافى با جناب آقاى علم و بيان وضع حجاج و تخليه مدرسه علميه اراك بوده كه آقاى علم در پاسخ اظهار نمودهاند كه مراتب به شرف عرض خواهد رسيد و فردا جواب آن را به شما خواهم داد. ضمنا صافى اظهاراتى نمود كه آقاى عصار مىخواستند با آقا تماس بگيرند ولى اجازه ندادند و فرمودند من فقط با اعليحضرت تماس مىگيرم در خاتمه آقاى گلپايگانى به صافى اظهار داشت يك كاغذ خوب از طرف طلاب از قبيل اعلاميههاى مدرسه فيضيه نوشته شده كه مىفرستم ايشان ببينند اين ساواك در مورد اطلاع از مفاد كاغذ مشغول تحقيق مىباشد كه نتيجه به عرض خواهد رسيد.
در بولتن درج گردد. ٢٨/ ١٠ در بولتن درج شد ٢٨/ ١٠
آقاى اوانى
١- در اجراى امر اقدام شود.
٢- آقاى صابرى.
نتيجه اقدامات خواسته شود.
رونوشت در پروندههاى نامبردگان ضميمه گردد. ٢٨/ ١٠- ١٦/ ١١/ ٥٦
نمايش تصوير