حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥٥٧ - مكالمه تلفنى آقاى صافى از تهران با سيدجواد گلپايگانى و آيتاله گلپايگانى در قم در عصر روز سهشنبه ٢٦/ ١٠/ ٤٦
صافى- سلام عليكم حالتان خوب است الحمدللّه.
آيتاله- آقا مگر او چه مىخواهد بگويد.
صافى- همانجا تلفن كرد گفت اعصار را بگوئيد فردا بيايد پيش من.
آيتاله- بگوئيد اگر نافع باشد وگرنه او دارد در آنجا مىكشد و مىگيرد و مىزند و مىبرد چى چى بايستم و اينجا بگويم.
صافى- نه او به اين جهت نگفت او گفت من ١ بعد از ظهر تا غروب شرفياب هستم و تمام مطالب را مىروم عرض مىكنم و فردا جواب مىدهم.
آيتاله- به خود او هم همين را بگوئيد اگر اتفاق افتاد و مىگوئيد ما با آنها چه صحبتى بكنيم.
صافى- گفتم هر كس آمده گفتم اگر نخستوزير هم بيايد آقا مىگويند غير از اعليحضرت همايونى با كسى صحبت نمىكنند اين را هم من درست كردم كه با شما صحبت كنند به او گفتم اين را هم من كردم.
آيتاله- يك كاغذ خوبى طلبهها نوشتند شنبه كاغذهاى مدرسه فيضيه مىخواستم او را هم بدهم بياورند بگوئيد خوب است اين را بنويسند به نجف به همه جا بنويسند خوب است برايشان. اين دارد وضع مدرسه فيضيه را در قم و جاهاى ديگر تجديد مىكند.
صافى- خوب پس بنويسيد من مىخوانم و به ايشان مىگويم فرمايشى نداريد.
آيتاله- كاغذ را هم بگيريد و بياوريد و به همه سلام برسانيد.
صافى- آقاى امامى هم سلام مىرسانند و سپس خداحافظى نمودند.
هوشنگ عاضدى تهرانى