حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٦٩ - رونوشت گزارش خبر شماره ٧٢٤٧/ ه - ٨/ ٨/ ٤٦ منبع ١٨٤
نامه را به دست خودم مىدادند زيرش مىنوشتم كه هرگز در اين مجلس شركت نخواهم كرد. جليلى اضافه كرد فردا بايد در مسجد اذان بگويند توكلى گفت بله اين رفقاى من هم مىگويند در كرمان دستور داده شده مؤذنين اذان بگويند و وعاظ خطبه بخوانند جليلى گفت خوب است شاه بعد از تاجگذارى ادعاى خدائى مىكند چون دستور اذان و خطبه كه صادر كرده و مردم هم عمل كنند پس چرا ادعاى خدائى نكند. شيخ توكلى گفت ادعاى پيامبرى كه كرده من در اعلاميهاى درب گاراژ ديدم نوشته بود شاهنشاه آريامهر پيامبر صلح و آزادى است خوب كسى كه ادعاى پيامبر كند قطعا ادعاى خدائى هم خواهد كرد بعد همگى از حجره خارج شدند و شيخ احمد توكلى و دو نفر طلبه به طرف گاراژ و جليل به طرف مسجد رفتند.
نظريه منبع- دو نفر طلبه كرمانى كه در قم مشغول تحصيل هستند براى ديدن شيخ احمد توكلى به سرپل ذهاب رفته و از آنجا به اتفاق وى جهت عزيمت به قم به كرمانشاه وارد كه از شيخ جليلى نيز ديدن نمودهاند.
نظريه رهبر عمليات. شيخ احمد توكلى از طرفداران جليلى است و در سرپل ذهاب مىباشد وى در نظر دارد كتابى پيرامون زندگى احمد بن اسحق قمى كه در سرپل ذهاب دفن است بنويسد و چندى قبل از جليلى وامى جهت چاپ كتاب فوق مىخواست كه منعكس گرديد عليهذا ٥/ ه در جريان است و مراتب را به موقع منعكس خواهد نمود.
نظريه رئيس بخش- دو نفر طلبه مذكور از شهرستان قم براى ديدن شيخ احمد توكلى كه سوابق وى در ستاد موجود است آمده بودند كه در موقع مراجعت از شيخ عبدالجليلى ديدن و اوضاع مدرسه فيضيه و شهرستان قم را تشريح نمودهاند ضمنا شيخ جليلى صورت دعوت استاندارى را به سايرين نشان مىدهد و مىخواهد بدين وسيله ابراز شخصيت نمايد.
در پرونده محمدرضا موسوى گلپايگانى بايگانى شود ٩٢٩٢