حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٩٩ - موضوع سيد محمود طالقانى
از: ٢٠ ه ٣ تاريخ: ٧/ ٩/ ٤٦
به: ٣١٦ شماره: ٢٦٢٦٩/ ٢٠ ه ٣
چون اخيرا منزل آقاى خمينى در قم مورد بازرسى قرار گرفته و ليست اسامى طلبههايى كه از ايشان شهريه دريافت مىداشتند ضبط گرديده لذا طلبهها به فعاليت افتاده و اخيرا با آيتاله گلپايگانى ملاقات و از وى مىخواهند كه ايشان تلگرافى به شاهنشاه آريامهر در مورد پرداخت شهريه به طلبهها مخابره كنند ولى ايشان قبول نمىكند سپس به خدمت آقاى شريعتمدارى و نجفى مرعشى مىروند ولى آنها هم قبول نمىكنند. لذا طلبهها تصميم مىگيرند كه همگى در ماه رمضان در تمام شهرستانها و قصبات و دهات راه افتاده و اين موضوع را به مردم بفهمانند و بگويند كه در عصرى زندگى مىكنند كه آزادى نيست بلكه از زمان هارونالرشيد هم بدتر شده است.[١] اصل در پرونده م- و- ٩٥٩
در پرونده ٩٢٩٢ بايگانى شود.
٢٢/ ٩/ ٤٦
نمايش تصوير
[١] براى توضيح در خصوص مفاد اين سند به سند شماره ٣١٧٣/ ٢١- ٢٩/ ٨/ ٤٦ رجوع كنيد.