حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٧١ - درباره ملاقات فرماندار قم با روحانيون
از: ٣١٦ تاريخ: ٢١/ ٦/ ٤٧
درباره: ملاقات فرماندار قم با روحانيون
محترما معروض مىدارد:
ساواك قم اعلام داشته اخيرا فرماندار شهرستان قم با آيتاله شريعتمدارى، گلپايگانى ومرعشى نجفى ملاقات و پيرامون زلزله استان مذاكراتى به عمل آورده است.
آيتاله شريعتمدارى اظهار نموده به منظور كمك به آسيبديدگان مبلغ هفتصد هزار ريال جمعآورى شده و در نظر است اين مبلغ را تا يك ميليون ريال افزايش دهد و ضمنا در منطقه زلزلهزده يك دهكده توسط وى ساخته خواهد شد.
آيتاله مرعشى نجفى در اين ملاقات اظهار داشته مقدارى وسائل جهت كمك به مصيبتزدگان جمع آورى كرده و افزوده به قرار اطلاع شير و خورشيد سرخ وظائف خود را به نحو احسن انجام نمىدهد و چنانچه مردم بدانند كه كمكهاى جمعآورى شده توسط شير و خورشيد ارسال نمىشود كمكى نخواهند كرد و در پايان اضافه كرده پس از وقوع زلزله در منطقه بوئينزهرا دهى در آن منطقه توسط او ساخته شده است.
آيتاله گلپايگانى به فرماندار قم اظهار نموده با همكارى آيتاله خوانسارى حسابى در بانك ملى مركز افتتاح نموده و يازده محل نيز در قم تعيين نموده تا هدايا و كمكهاى مردم جمعآورى و بعدا وسيله هيئتى كه از طرف وى معين خواهد شد به مناطق زلزله زده ارسال شود و زير نظر مأمورين دولت بين اهالى تقسيم گردد. وى اضافه نموده چون راديو اعلام كرده كمكهايى كه مردم مىكنند بايستى وسيله هيئتهاى مخصوص تقسيم شود لذا از اين نظر مردم فعاليت قابل توجهى نسبت به كمك و جمعآورى اعانه نشان نمىدهند و درخواست نموده دولت ترتيبى
نمايش تصوير