حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥٨٨ - درباره تلگراف آيتاله گلپايگانى
شماره: ٤٧٤٣/ ٢١ تاريخ: ١٤/ ١٢/ ٤٦
از: ساواك قم
به: مديريت كل اداره سوم ٣١٦
درباره: تلگراف آيتاله گلپايگانى
پيرو شماره ٤٦٧٥/ ٢١- ١٢/ ١٢/ ٤٦
بدين وسيله يك برگ فتوكپى تلگراف موردنظر به پيوست تقديم و به عرض مىرساند كه رونوشت اين تلگراف براى بعضى از آقايان آيات از قبيل آقاى شريعتمدارى فرستاده شده كه به نظر اين ساواك با در نظر گرفتن روابط حسنه و مدام آقاى گلپايگانى با جناب آقاى علم وزير دربار شاهنشاهى چنانچه منظور از تذكر مفاد تلگراف اداى وظائف دينى بود حق آن بود كه تلگراف مزبور را به شكل نامه مستقيما به آقاى وزير دربار تقديم مىنمود و نتيجه مىگرفت و از ارسال رونوشت آن به ساير مراجع خود مىرساند كه اولًا موجبات تحريك ديگران را به اين صورت فراهم نموده ثانيا بفهماند كه اوست كه سنگ دين را به سينه مىزند ثالثا تظاهر با انجام اين نوع اعمال فقط براى جلب نظر مردم و استفادههاى مادى است كه تقريبا گلپايگانى به هدف اصلى خود هم در قم نائل آمده است.
رئيس ساواك قم. مهران
آقاى اوانى
گزارش عرضى تهيه شود
ارائه شود ١٦/ ١٢
نمايش تصوير