حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥٥٦ - مكالمه تلفنى آقاى صافى از تهران با سيدجواد گلپايگانى و آيتاله گلپايگانى در قم در عصر روز سهشنبه ٢٦/ ١٠/ ٤٦
جواد- آقاى صفائى خيلى خوشحال بود
صافى- شما به كسى بگوئيد به منزل ما بگويند امشب معلوم نيست بيائيم
جواد- كه امشب تشريف نمىآوريد يك كاغذى است كه مىخواستم بفرستم خدمتتان به چه وسيله بفرستم.
صافى- شب مىروم منزل صفائى تا شب بياد در منزل صفائى.
جواد- خوب مىفرستم آنجا خيلى خوب.
صافى- پس شب بياوريد منزل صفائى او امشب مىرود (منظور مسافرت اعليحضرت همايونى)
جواد- اين نامه متمم همان آنجاست كه از اراك آمده.
صافى- من اراك را گفتم.
جواد- گفتى چيز كردند.
صافى- بله اراك را گفتم طلبهها رفتند چيز كردند اتفاقا همانجا بود كه گفت اعصار را بگوئيد فردا بيايد اينجا.
جواد- پس احتياج نيست اين نامه را بفرستم.
صافى- ميل خودتان است من گفتم راجع به اراك و حاجى آقا خودش پرسيد گفتم عمل نكرده و آقا فرمودند هر كس امتحان دولتى برود شهريهاش را قطع مىكنم.
جواد- گوشى دستتان باشد آقا با شما صحبت كنند.
صافى- آخر من به او گفتم دلش مىخواست بيايد خدمت آقا، آقا او را قبول نكرد- (منظور ملاقات آقاى اعصار در قم)
جواد- خيلى خوب عيبى نداره آقا هم نظرشان همين است.
آيتاله- حاجى آقا.
نمايش تصوير