حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٧٢ - تلگرافات رمز
از: قم تاريخ: ١٤/ ٧/ ٤٥
به: مركزشماره: ٢٢٠٥/ ٢١
پيرو: ١٩٩٦/ ٢١- ١٠/ ٧/ ٤٥
امروز آقاى گلپايگانى به آقاى عصار اظهار داشته كه به غلط مرا در نزد مقامات مركز مخالف با تشكيل كلاس ششم معرفى نمودهاند در حاليكه با تشكيل كلاس ششم دخترانه مخالفتى ندارم ليكن وزارت فرهنگ بايستى دبير زن براى كلاسها بفرستد و اگر نفرستد به منبر خواهم رفت و كوتاهى وزارت فرهنگ را به مردم خواهم گفت.
١٤/ ٧/ ٤٥ ترابى
به آقاى گلپايگانى تفهيم شود كه معلم زن براى كلاس ششم از كجا بياورند و در كشور نمىتوان استثناء قائل شد. در همه شهرها كه كلاس ششم دخترانه موجود است دبير مرد هم دارد بايد اين دختران تحصيل كنند و ديپلمه شوند تا بتوانند دبير شوند و اگر چنين عملى را بنمايند به ضرر خودشان خواهد بود و من فكر نمىكنم آقاى آيتاله گلپايگانى چنين حرفى را زده باشند. سپهبد نصيرى. ١٥/ ٧.
آقاى صابرى در اجراى امر تلگرامى به ساواك قم اعلام و [ناخوانا] به بخش ٣٢٢ بدهند.
نمايش تصوير