حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٤١ - موضوع تقاضاى آيتاله گلپايگانى
از: اداره كل سوم تاريخ: ٣١/ ١/ ٤٥
محترما به استحضار عالى مىرساند: آيتاله سيد محمد رضا[١] گلپايگانى از سركار سرهنگ بديعى رئيس سابق ساواك قم تلفنا در تاريخ ٢٦/ ١/ ٤٥ تقاضا نموده هنگام عزيمت به تهران از طرف مشاراليه از حضور تيمسار رياست ساواك استدعا نمايد كه چون خانواده عدهاى از متهمينى كه در اوايل فروردين ماه سال جارى دستگير شدهاند[٢] از وضع و محل آنها بىاطلاع هستند و از اين جهت نگرانند در صورت امكان اجازه ملاقات به خانواده متهمين داده شود و نتيجه را به وى اطلاع دهد.
نظريه: نظر به اينكه تحقيقات از چهار نفر متهمين به اسامى عبدالرحيم ربانى شيرازى. حسينعلى منتظرى. محمدعلى منتظرى. احمد بيگدلى آذرى همچنان ادامه دارد. لذا در حال حاضر ملاقات با اين افراد به مصلحت نمىباشد ليكن ملاقات با پنج نفر ديگر از متهمين به علت خاتمه يافتن بازجوئى بلامانع مىباشد.
ازغندى ٣١/ ١/ ٤٥
١/ ٢/ ٤٥
محترما به استحضار مىرساند. ١/ ٢
نمايش تصوير
[١] اصل: سيد محمد حسن
[٢] براى توضيح در خصوص متهمين مزبور به پاورقى سند شماره: ٤٤٥/ ق م- ١٣/ ٢/ ٤٥ رجوع كنيد.