حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٧٥ - گزارش
[تاريخ]: ١١/ ٢/ ٤
گزارش
محترما معروض مىدارد ساعت ٣٠/ ٩ صبح روز ٨/ ٢/ ٤٤ آقاى گلپايگانى در مسجد اعظم بدون بلندگو در بالاى منبر قرار گرفته، مدت نيم ساعت مثل هر روز به درس گفتن شروع نموده سپس از جيب خود قرآن كوچكى بيرون آورده چند آيهاى عنوان نموده و بعد اظهار نمودند آقايان فضلا كه مىخواهند به عنوان تبليغ دينى به شهرستانها بروند يكى از معنىهاى اين آيه را در نظر گرفته و پيرامون آن صحبت كنند و معنى آن اين است كه هرگونه حرفى زدند به رضاى پروردگار عالم باشد نه به هوى و هوس مردم مثلًا واعظى به منبر مىرود و مصيبت دروغى بگويد مردم گريه كنند من مىخواهم هرگز اين گريه را نكنند شما حرفى بزنيد كه هوى و هوس در او نباشد حرف شماها بايد طورى باشد كه رضايت خدا و رسول را فراهم نمايد و نيز آقايانى كه مىخواهند تشريف ببرند من يك خبر خوشحالى براى دو يا سه روز ديگر دارم و از آن نااميد هم نيستم آنانى كه در اين جا تشريف دارند مطلع و آقايانى كه در اينجا نيستند با اطلاع خواهند شد. انشاءاللّه (آمين حضار) و روز ١٤ محرم نيز همين جا صحبت خواهم كرد و توفيق همه آقايان را از درگاه خداوند متعال خواستارم. ١٠/ ١٠- مجلس خاتمه و جمعيت طلاب كه در حدود ٢٥٠ نفر بوده با آرامش متفرق شدند. مراتب گزارشا به عرض مىرساند.
رونوشت برابر با اصل است
١١/ ٢/ ٥٤
نمايش تصوير