حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٩٥ - درباره تظاهرات طلاب اخلالگر مدارس فيضيه و دارالشفاء شهرستان قم
شماره: ١٧٥٥/ تاريخ: ١٩/ ٣/ ٥٤
نخست وزيرى
سازمان اطلاعات و امنيت كشور
س. ا. و. ا. ك
امنيت داخلى
درباره: تظاهرات طلاب اخلالگر مدارس فيضيه و دارالشفاء شهرستان قم
بولتن: ويژه
اين بولتن شامل ٢ برگ است
اطلاع واصله حاكى از آن بود كه در روزهاى ١٥ و ١٦/ ٣/ ٥٤ طلاب مدرسه فيضيه شهرستان قم بمناسبت سالروز ١٥ خرداد سال ٤٢ در جلو درب ورودى مدرسه مذكور اجتماع و ضمن دادن شعارهاى مضره، با پرتاب سنگ بطرف مأمورين انتظامى درصدد انجام اقدامات اخلالگرانه برآمدهاند.
با وصول اطلاعات مذكور، اقدامات لازم در زمينه مقابله با آنان معمول و در نتيجه ٢٦ نفر از مسببين حادثه مذكور دستگير و بقيه متفرق گرديدند.
تظاهرات مذكور مجددا در روز ١٧/ ٣/ ٥٤ ادامه يافت و در حاليكه عدهاى از طلاب با عبا و عمامه صورت خود را پوشانيده بودند روى بام مدرسه مزبور تجمع و ضمن دادن شعار بنفع روحانيون افراطى مبادرت به پرتاب سنگ بطرف مأمورين انتظامى نمودند. در اثر ادامه اخلالگريهاى طلاب مزبور، تظاهرات به مدرسه دارالشفاء كه در نزديكى مدرسه فيضيه قرار دارد، كشيده شده است.
بدنبال اين امر آيات مقيم شهرستان قم نمايندگانى نزد طلاب اخلالگر فرستاده و پيشنهاد مينمايند كه از مدرسه خارج و بمنازل خود بروند، ليكن تظاهركنندگان به پيشنهادات
نمايش تصوير