حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٣٦٣ - موضوع مخالفت گلپايگانى با سازمان اوقاف
از: ٢١ ه تاريخ: ٥/ ١٢/ ٥٤
به: ٣١٢ شماره: ٦٥٦٢/ ٢١
موضوع: مخالفت گلپايگانى با سازمان اوقاف
٦٤٩٥/ ٢١- ٢٩/ ١١/ ٥٤
ساعت ٩ صبح روز ٢٧/ ١١/ ٥٤ منزل مرحوم حاج محمدرضا زاد مراجعه نمودم مجلس روضه بود و جمعيت كثيرى حضور داشتند آقاى سيدمرتضى برقعى واعظ آمد كه منبر برود ديد احمدزاده خراسانى واعظ هم در مجلس حضور دارد لذا اظهار داشت روز گذشته خدمت آيتاله گلپايگانى بودم فرمودند چون احمدزاده اوقافى است و در منزل حاج محمدرضازاد منبر مىرود شما نبايد در آن مجلس منبر برويد احمدزاده قسم ياد كرد كه من اوقافى نيستم يك گوينده و ذاكر امام حسين ميباشم مرا دعوت كردهاند طبق معمول سالهاى قبل كه منبر بروم. برقعى واعظ به آقاى كسرائى مأموريت داد كه احمدزاده را خدمت آقاى گلپايگانى ببرد و در حضور آقا قسم بخورد كه اوقافى نيست لذا من و آقاى كسرائى باتفاق مصطفى زاد و احمدزاده بمنزل گلپايگانى رفتيم. سيدمهدى هم در آنجا حضور داشت آقاى كسرائى به آيتاله گلپايگانى اظهار نمود كه آقاى برقعى احمدزاده را خدمت شما فرستاده تا قسم ياد كند كه اوقافى نيست. گلپايگانى گفت من نگفتهام احمدزاده اوقافى است ولى در منبر گفتهام نبايد پاى منبر وعاظ اوقافى رفت و ادامه داد تعجب است كه ديروز سيد مرتضى برقعى اظهار ميداشت احمدزاده اوقافى است و احمدى رئيس سازمان اوقاف و عبدالوهاب اقبال توليت آستانه مقدسه دستور دادهاند كه او در مسجد موزه منبر برود و از اين جريان فاطمى معاون آستانه ناراحت شده و گفته است چنانچه احمدزاده در مسجد موزه منبربرود من استعفا
خواهم كرد ولى مجددا از تهران دستور دادهاند كه احمدزاده بايد حتما منبر برود و هر كس هم
نمايش تصوير