حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٨١ - درباره احداث سينما در گلپايگان
شماره: ٧٦٧٠/ ١٠٠ ه تاريخ: ٨/ ٥/ ٥٢
از: ساواك استان اصفهان
به: مديريت كل اداره سوم ٣١٢
درباره: احداث سينما در گلپايگان
عطف به: ٤٣٠٦/ ٣١٢- ٢٨/ ٤/ ٥٢
تحقيقات معموله توسط ساواكداران را ذيلًا باستحضار ميرساند:
از مدتها پيش چند نفرى متناوبا بفرماندارى گلپايگان مراجعه و تقاضاى راهنمائى و همكارى براى احداث و شروع كار سينما در اين شهر نمودهاند ليكن هر بار بعللى اينكار بعهده تعويق افتاده است تا اينكه اخيرا شخصى بنام عليپور بآقاى فرماندار گلپايگان مراجعه و آقاى فرماندار بنا به درخواستهاى واصله بفرماندارى و نيز دستور جناب آقاى استاندار اقداماتى در جهت فراهم نمودن مقدمات شروع كار سينما انجام داده است از جمله چون آقاى عليپور اظهار ميدارد با استناد به اصل عرضه و تقاضا تا زمانيكه ميزان تقريبى علاقه و استقبال مردم از سينما معلوم نشود نميتواند در اين راه سرمايهگذارى قاطع نموده و يا مبادرت به احداث سالن و ساختمان نمايد تقاضا دارد كه موقتا محلى در اختيار وى گذاشته شود تا در صورت حصول نتيجه بموازات كار سينما نسبت بساختمان سالن نيز اقدام كند در جهت انجام اين تقاضا آقاى استاندار دستور ميدهد كه با تصويب انجمن شهر قراردادى با آقاى عاليپور منعقد و سالن شهردارى موقتا در اختيار وى گذارده شود ليكن انجمن شهر بعلت اينكه محل شهردارى قبلًا قبرستان بوده از نظر افكار عمومى اينكار بصلاح نميباشد موضوع را تصويب نمىنمايد لذا مجددا آقاى فرماندار با آقاى استاندار مذاكره و تقاضا مينمايد از اداره كل آموزش و پرورش استان خواسته شود تا دستور واگذارى موقت سالن يكى از دبيرستانهاى گلپايگان باين شخص صادر گردد و قرار است روز
نمايش تصوير