حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٣١ - درباره احداث درمانگاه در قريه اسفندآباد استان فارس
از: ٣١٢
درباره: احداث درمانگاه در قريه اسفندآباد استان فارس
محترما باستحضار ميرساند:
ساواك استان فارس اعلام نموده است اخيرا سيدمهدى گلپايگانى فرزند آيتاله گلپايگانى به قريه مذكور از توابع شهرستان آباده مسافرت نموده و كلنگ ساختمان درمانگاهى را در قريه مزبور بر زمين زده و قرار شده با كمك اهالى محل و جمعآورى وجوه از اشخاص مختلف نسبت به احداث درمانگاه مزبور اقدام نمايند. شيخ على اسلامى، واعظ اعزامى از قم به قريه اسفندآباد مشغول فعاليت در مورد احداث درمانگاه بوده و با همكارى عدهاى نامهاى بامضاء اهالى جهت اداره بهدارى و بهداشت شهرستان آباده تهيه و قرار است پس از اخذ مجوز ساختمان درمانگاه را شروع نمايند. ساواك مذكور اضافه نموده باتوجه به اينكه ساختمان چنين درمانگاهى در قريه موصوف يكى از خواستههاى ضرورى اهالى ميباشد تعيين و ابلاغ نمايند آيا ساختمان چنين درمانگاهى بوسيله روحانيون اعزامى از طرف آيتاله گلپايگانى بمصلحت ميباشد يا خير؟
مراتب جهت استحضار و صدور اوامر مقتضى بعرض ميرسد.
مسئول بررسى- وثوقى ١٥/ ٢/ ٥٣ رئيس بخش ٤١٢
رئيس اداره يكم عمليات و بررسى- عطارپور
پاسخ داده شود بايد بنحوى اقدام نمود كه كار ساختمان درمانگاه پيش برود ولى بنام آيتاله گلپايگانى و طرفداران او نباشد و با وارد كردن عدهاى افراد متعهد سالم و وطنپرست كار درمانگاه به نتيجه برسد و طرفداران گلپايگانى موضوع را رها سازند. ١٨/ ٢/ ٥٣
نمايش تصوير