حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٦٥ - موضوع نامه«عادل - عسيران»
از: ٣٥٢ تاريخ: ١٢/ ٥/ ٢٥٣٦
به: ٣١٢ شماره: ١٣٣/ ٣٥٢
موضوع: نامه «عادل- عسيران»
شخصى به نام «عادل عسيران» در نامهاى كه بعنوان چهار تن از روحانيون مشروحه زير ارسال داشته. ضمن اعلام ملاقات با آقايان «محمد مغينه و زيد فرحات وزارانى» و وصول پيشنهادات آقاى سيد كاظم شريعتمدارى در مورد اتحاد و همكارى مسلمانان لبنان، اظهار داشته شاهنشاه آريامهر بزرگ تمام شيعيان بوده و به همين علت بهتر است شاهنشاه در مورد شيعيان لبنان واكنش بيشترى نشان داده و از طريق مذاكره با رئيس جمهورى آمريكا از ويران شدن خانه مسلمانان و بمباران آنها توسط مسيحيان دست راستى جلوگيرى شود.
١- قم- آيتاله سيد كاظم شريعتمدارى
٢- قم- آيتاله سيد شهابالدين نجفى مرعشى
٣- قم- آيتاله سيد محمدرضا گلپايگانى
٤- تهران- آيتاله سيد احمد خوانسارى
ملاحظات
خبر صحت دارد. عين چهار طغرى پاكت مورد بحث همراه با محتويات جهت بررسى و اعلام نظر در مورد توزيع يا عدم توزيع بپيوست ايفاد مىگردد.
دايره بررسى گزارش تهيه شود. ١٥/ ٥
نمايش تصوير