حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٣١٣ - درباره اعلاميه مضره
بسمه تعالى
حضرت مستطاب آيتاللّه آقاى آشتيانى دامت بركاته
بعرض محترم عالى ميرساند: از ساحت مقدس ربوبى دوام توفيق و تأييدات سركار را مسئلت مينمايد غرض از تصديع چنانچه خاطر شريف مستحضر شده حادثه ناگوار حمله ناجوانمردانه بمدرسه فيضيه كه منجر به خسارات زياد و ضرب و شتم و هتك و دستگيرى جماعتى از طلاب و محصلين محترم علوم دينيه گرديد موجب تأثر و تأسف عميق داعى و كليه اهل علم حوزه مقدسه علميه قم و ساير طبقات مؤمنين و جريحهدار شدن قلوب شده چنانچه اين مطلب را در نوشته سابق متذكر شدم. و مزيد برعلت مفتريات و اكاذيب واضحه بعضى از جرايد در مورد دستگيرشدگان ميباشد. جاى بسى تأسف است كه اين اسنادهاى ناروا از حيث افعال و مرام به طلاب علوم دينيه كه از سربازان مذهب و ولىعصر عج ميباشند داده شود. لذا مصدعى شده اميد است در ترميم اين خصوص و استخلاص محبوسين بىگناه معجلا اقدام فرموده تا رفع نگرانى عموم خاصّه روحانيون بشود. بديهى است نتيجه را هرچه زودتر اعلام خواهيد فرمود. در خاتمه مستدعى دعا بجهت رفع اين گرفتاريها ميباشم. والسلام خيرختام ج/ ٢/ ١٣٩٥
شهابالدين النجفى المرعشى
نمايش تصوير