حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥٧٦ - موضوع روز ٢٩/ ١١/ ٣٦
از: ٢١ ه تاريخ: ٢/ ١٢/ ٣٦
به: ٣١٢ شماره: ٨٠٣٨/ ٢١
موضوع: روز ٢٩/ ١١/ ٣٦
روز شنبه ٢٩/ ١١/ ٣٦ تمام مغازههاى قم بمناسبت عزاى ملى تعطيل بود حتى در مجلات شهر هيچ مغازهاى باز نكرده بود غير از نانوائى و قصابى كه اين دو صنف ميگفتند آيات بما اجازه بستن ندادهاند مردم قم از صبح بطرف مسجد اعظم سرازير شدند ولى در مسجد مذكور اعلام شد كه آيات هر يك در منزل خود جلوس كرده و مجلس فاتحه گرفتهاند لذا اينجانب ابتدا به منزل آيتاله نجفى مرعشى رفتم ايشان در حسينيه مجلس گرفته بود و قرآن تلاوت ميشد سپس به منزل آيتاله شريعتمدارى رفتم در منزل ايشان هم مجلس فاتحه بود و قرآن تلاوت ميشد در منازل سيد صادق روحانى و گلپايگانى هم بهمين شكل مجلس فاتحه بود پس از مدتى سيد احمد كلانترى بمنزل آيتاله شريعتمدارى آمده و گفت آقايان مراجع همگى در مسجد اعظم آمدهاند شما هم بيائيد لذا آيتاله شريعتمدارى هم روانه مسجد اعظم شد در آنجا بطورى كه گفته شد اول شخصى بنام بشارت سخنرانى كرده بود سپس رضوانى شيرازى مشغول سخنرانى بود كه آيتاله شريعتمدارى وارد مجلس شد رضوانى در سخنرانى خود چند موضوع را خواستار شد كه يكى از آنها نابودى خاندان پهلوى بود و جمعيت با صداى بلند ميگفتند صحيح است و پس از وى سيد احمد كلانتر صحبت كرد اول گفت من از طرف آيتاله شريعتمدارى آمدهام تا از همه شماها تشكر كنم و افزود همه مراجع هدفشان يكى است لذا نام هر كدام را ميبرم صلوات ختم كنيد (قبلًا بمحض بردن نام خمينى جمعيت صلوات ميفرستادند ولى از امروز با ابتكارى كه كلانتر بخرج داد نام هر يك از مراجع برده ميشد صلوات ميفرستادند) و سپس درباره مجاهدان در صدر اسلام گرفته تا اين زمان از همه تعريف و تمجيد كرد و از خمينى بنام امام
نمايش تصوير