حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٦٤ - درباره دو نفر محرران گلپايگانى
______________________________
تلگرام
حضرت آيتاله گلپايگانى به حضرت آيتاله شاهرودى نشانهاى از تأثر و تألم ملت شيعه
از تعرضات بعثىها به اماكن مقدسه اسلامى و علما و روحانيون عاليقدر است.
حضرت آيتاله گلپايگانى از شهرستان قم تلگرافى بحضرت آيتاله شاهرودى در نجف اشرف مخابره كردهاند.
متن تلگرام باين شرح است، مسموع شده اخيرا بيت جليل حضرت مستطاب عالى مورد بعضى از تعرضات واقع شده ضمن ابراز انزجار از اين جريان نسبت بمقام عالى و حوزه مقدسه علميه نجف اشرف مراتب تأثر خود و حوزه مقدسه علميه قم و ملت شيعه را اظهار ميدارم.
شك نيست كه ملت مسلمان عراق كه خود طعم تلخ ايذاء و آزار بعثىها را چشيده، بيش از همه ملتها، نسبت به رژيم بىكيش بعث ابراز انزجار ميكند و سرانجام نيز اين خود ملت عراق است كه براى حفظ حرمت اماكن مقدسه و مصون داشتن جامعه روحانيت از گزند بعث، رژيمى را كه به هيچ چيز جز خرابكارى و شكنجه و جاسوسى و تفرقهاندازى نمىانديشد، ادب خواهد كرد.