حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧٥٩ - متن اعلاميه آيات عظام حوزه علميه قم به مناسبت چهلمين روز شهداى فاجعه ١٧ شهريور تهران
آنان را با گلوله و سرنيزه پاسخ دهند ولى چه زود خواهد بود كه آه مظلومين و ستمديدگان و فرياد آزاديخواهان و حقطلبان خانه ظلم را خراب خواهد كرد «و سيعلم الذين ظلموا اى منقلب ينقلبون». اخيرا تاسفآورى كه اين روزها از كشتار مردم مسلمان در خرمآباد، كرمانشاه، آمل، بابل، بوكان، مهاباد، ساوه و بعضى از شهرهاى ديگر ميرسد، در آستانه اربعين كشتگان تهران به صورت غمى بزرگ و ماتمى اندوهبار جامعه روحانيت و ملت مسلمان ايران را فراگرفته است؛ لذا روز دوشنبه سيزدهم ذيقعده ٩٨ برابر ٢٤ مهر ماه ٥٧ به عنوان اربعين حوزههاى علميه براى تجليل از خونهاى به ناحق ريخته شده و همدردى با بازماندگان حادثه و به عنوان حفظ اصالت و دوام نهضت مقدس اسلامى تعطيل خواهد بود.
شايسته است كه عموم مسلمانان با تعطيل دوشنبه بار ديگر وحدت و يكپارچگى خود را به منصه ظهور رسانند و در كمال متانت و آرامش هوشيارى و همبستگى ملى را در برابر نفاقافكنان و تفرقهاندازان نشان دهند و از تشتت و پراكندگى برحذر باشند چرا كه اتحاد رمز پيروزى و سرمنشاء سعادت ملتهاست. خداوند متعال مسلمانان را از كيد استعمارگران و دشمنان اسلام و از شر ظالمين و بيدادگران محفوظ داشته و مبارزات آزادىخواهانه ملت ما را با پيروزى كامل قرين فرمايد.
شهابالدين الحسينى المرعشى النجفى- سيدمحمدكاظم شريعتمدارى
محمدرضا الموسوى الگلپايگانى مراتب تلفنى باستحضار تيمسار رياست محترم ساواك- مديريت اداره كل سوم رسيد. مديركل سوم مقرر فرمودند. مراتب به دفتر ويژه منعكس شود. در اجراى اوامر اطلاعيه ٥٥٢/ ٣١٢- ٢١/ ٧/ ٥٧ تهيه و منعكس گرديد. افسر نگهبان در بولتن درج گرديد. جهت بهرهبردارى باستحضار رئيس دايره عمليات برسد.
نمايش تصوير