حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥٤٩ - درباره ملاقات هياتى از عناصر وابسته به گروههاى اخلالگر با آيات ثلاثه قم
جبهه باصطلاح ملى بويژه كسانى كه در كميته دفاع از آزادى و حقوق بشر فعاليت دارند، باشند. زيرا اطلاعات رسيده نشان ميدهد كه اعضاء كميته مذكور و طرفداران جبهه باصطلاح ملى بعد از حوادث ديماه شهر قم ارتباطات نزديكى با آيتاله سيد كاظم شريعتمدارى برقرار كردهاند.
عنوان اجراى قانون اساسى ايران در مصاحبه مورخ ٢٨/ ١٠/ ٣٦ آيتاله شريعتمدارى كه تقريبا بعد از مدت كوتاهى پس از مصاحبه اعضاء كميته مورد بحث با خبرنگاران خارجى انجام گرفته ميتواند دليلى بر ارتباط و هماهنگى موجه دينى گروههاى مذكور با آيتاله شريعتمدارى باشد.
از طرفى فعاليت در چارچوب قانون اساسى از طرف خمينى بيش از پيش نظر تعدادى از گروههاى هوادار جبهه مذكور را به سوى آيتاله شريعتمدارى جلب كرده است و نامهايكه ٩ تن از اعضاء كميته اجرائى دفاع از آزادى و حقوق بشر بعنوان علماء قم نوشتهاند و همچنين ارسال اعلاميههاى منتشر شده از طرف هواداران جبهه باصطلاح ملى براى حوزه علميه قم تماما قرائنى بر ارتباط آنها ميباشد. آنطور كه اطلاعات نشان ميدهد آيتاله شريعتمدارى همگاميهائى با آنها بعمل ميآورد و سيد صادق روحانى نيز به كرات خواستهاى آنها را در گفتارها و اعلاميههاى خود مطرح كرده و خواستار اجراء آنها شده است.
مراتب براى استحضار از عرض ميگذرد.
بعرض تيمسار رياست ساواك رسيد تاريخ ١٢/ ١/ ٣٧
جبهه ملى و حزب ايران و زحمتكشان ملت ايران در گذشته موقعيتى نداشته و ارزش نام خود را از دست دادهاند دنبال نامهاى جديد مىباشند هواداران حقوق بشر دفاع از آزادى حقوق بشر و نظير آنها را براى خود انتخاب مىنمايند ولى در حقيقت [ناخوانا] هستند. ارتشبد نصيرى
محمدرضا گلپايگانى ٩٢٩٢ بايگانى شود.
نمايش تصوير