حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٧٩ - موضوع تأسيس مدرسه علميه دخترانه وسيله آيتاله گلپايگانى در قم
گلپايگانى هم تحصيل ميكرد حال در اين مدرسه گلپايگانى هم تحصيل ميكند و هم تدريس ميكند وى افزود مدير داخلى مدرسه مذكور خانم دادگر است كه قبلًا آموزگار بوده و بازنشسته شده و محمودى واعظ هم كه قبلًا سرپرستى مدرسه را داشت استعفا كرده و بجاى او سيد على اكبر يزدى فرزند سيد عبدالوهاب باتفاق خواهرش به امور مدرسه رسيدگى ميكنند و سيدمهدى گلپايگانى هم هر روز صبحها بمدرسه آمده و سركشى ميكنند. آدرس مدرسه مذكور خيابان صفائيه جنب كوچه غروى مقابل ساختمان دارالايتام ساختمان ٤ طبقه داراى درب آهنى مشبك و بدون تابلو و پلاك مىباشد.
نظريه شنبه: نظرى ندارد.
نظريه يكشنبه: مفاد گزارش صحيح است عبدالسيد محمودى فرزند عليباز در ستاد داراى سابقه بوده و همانطور كه مستحضرند از مدتها قبل درصدد تشكيل مؤسسهاى براى نسوان در كرمان يا قم بوده و اكنون بوسيله گلپايگانى موفق به انجام اين كار شده و گلپايگانى نيز اين اقدام را بمنظور رقابت با دارالزهراى شريعتمدارى انجام داده ضمنا مديريت داخلى مدرسه مذكور در حال حاضر بعهده خانم انورالملوك اديب دادگر است كه قبلًا آموزگار بوده و در حال حاضر بازنشسته شده است. شراره
نظريه دوشنبه: مفاد خبر و نظريه يكشنبه مورد تاييد است. پارسا
نظريه سهشنبه: صحت خبر و نظريه دوشنبه مورد تائيد است. رهبر
دايره بررسى گزارش تهيه شود.
نمايش تصوير