حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧٨٥ - موضوع مكاتبه تلفنى
جواب داده ما را همان همان است كه آقاى خمينى ميفرمايند.
خادمى: بله اين موضوع را مخبر رويتر اعلام كرده و به مخبر آيندگان گفته.
موسوى: پس اين آقا كه با بلندگو و بوق و كرنا اعلام كردند كه آقاى خوئى مريض بوده و ايشان عيادت كردهاند نمىدانم چرا اينقدر دروغ ميگويند.
خادمى: باطن و مبناش دروغه.
موسوى: بله معاويه فقط با دروغ و كذب خودش را نگاهداشته بود به هر حال شما اين موضوع را با قم در ميان بگذاريد و بپرسيد آيا چنين چيزى بوده.
خادمى: راجع به بازار چه كار كنيم.
موسوى: اينها آمادگى دارند تا يك هفته ديگر هم بسته باشند حالا نميدانم نظر مبارك چيه.
خادمى: نميدانم يك دسته ميگويند ما از ميان رفتيم و چطور.
موسوى: چه كسانى با شما تماس گرفتند.
خادمى: اينها كه تلفن ميكنند ناشناسند.
موسوى: هر كى تلفن كرد بگو بيايند حضورا صحبت كنيم و بگو بيايند مسجد و نظريات خودشان را بگويند چون اينها كه تلفن ميكنند ممكن است افراد بخصوصى باشند حتى ما با چند تا بازارىها هم صحبت كردم گفتند هر برنامهاى كه بايد بشود شده و ما نميتوانيم در صورتى كه برادران ما در حال اعتصاب هستند و ما كسانى هستيم كه بنيه اقتصاديمان بهتر است.
خادمى: تهران چكار كردند.
موسوى: تهران فقط چهار روز باز كردهاند كه اگر به خواستههايشان عمل نشده مجددا ميبنديم
نمايش تصوير