حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢١٥ - موضوع مراجعه حسن سعيد و حسين
به: ٣١٢ تاريخ: ٢٠/ ١١/ ٥٢
از: ٢١ شماره: ٤٠٥١/ ٢١
موضوع: مراجعه حسن سعيد و حسين
مسجد جامعى به گلپايگانى
ساعت ٩ صبح روز ١٧/ ١١/ ٥٢ آقاى حسن سعيد فرزند مرحوم حاج ميرزاعبداله چهلستونى باتفاق آقاى حسين آقا مسجد جامعى كه از بستگان سعيد ميباشد به آيتاله گلپايگانى مراجعه و در اطاق خصوصى با وى مذاكره كردند و از درب دالانى كه اكثرا بسته است بيرون رفتند پس از رفتن آنها شيخ لطفاله صافى نزد سيدمهدى گلپايگانى آمده و اظهار داشت آقاى سعيد از روى يكى از كتب كتابخانه مكه عكسبردارى نموده و آن را آورده بود خدمت آقا در ضمن صحبت از سيد موسى صدر شد كه در روزنامه كيهان عليه وى مطالبى نوشته شده بود. سيد مهدى گلپايگانى اظهار داشت كه سيد موسى صدر در لبنان مقام شامخى دارد و شيعيان عرب نسبت بايشان خيلى خوشبين هستند وى افزود ده روز قبل آقا سيدرضا صدر برادر سيد موسى از تهران بقم آمد و خدمت آقاى گلپايگانى رسيد و در مورد برادر خود آقاموسى خيلى تعريف كرد و اظهار داشت كه برادرم در لبنان در مقابل رئيس جمهور ايستادگى دارد و مردم شيعه لبنان او را برياست جمهورى آتيه انتخاب كردهاند. ضمنا آقاموسى تبعه لبنان شده و دولت ايران هم نميتواند نسبت باو كارى بكند.
نظريه شنبه- سيدحسن سعيد و مسجد جامعى هر دو از دوستان نزديك آقا موسى صدر ميباشند بنظر من مراجعه آنها به آيتاله گلپايگانى در مورد آقا موسى صدر است و كتاب را بهانه كردهاند زيرا مثل دزدها آهسته آمدند و آهسته رفتند.
نظريه يكشنبه- موضوع ملاقات دو نفر فوقالذكر با گلپايگانى مورد تائيد است باتوجه به وضع
نمايش تصوير