حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٥٩ - موضوع مراجعه بازاريان قم به آيات بمنظور تأمين آب
از: ٢١ ه تاريخ: ٥/ ٤/ ٣٦
به: ٣١٢ شماره: ٦٥/ ٢١
موضوع مراجعه بازاريان قم به آيات بمنظور تأمين آب
روز ٢٥/ ٣/ ٣٦ در بازار شايع شد كه اخوان جوانمردى قصد دارند بمنظور كمك گرفتن از آيات جهت تأمين آب آشاميدنى شهرستان قم باتفاق عدهاى از بازاريان نزد آيتاله گلپايگانى بروند و اين موضوع را در مسجد ملا جعفرى بازار اعلام نموده بودند. حاج حسين بزاز در اين زمينه اظهار داشت برابر اعلامى كه شب قبل در مسجد ملاجعفرى بازار شده بود روز ٢٥/ ٣٦٣ عدهاى از بازاريان جلو دكان اخوان جوانمردى جمع شده و بمنزل آيتاله گلپايگانى رفتيم. رئيس سازمان آب هم در بيرونى منزل گلپايگانى نشسته بود و باتفاق ايشان به اندرون رفتيم و رئيس سازمان آب شروع به صحبت كرده و اظهار داشت با وضعى كه از نظر كمبود برق و از كار افتادن چند حلقه از چاههاى سازمان آب قم بوجود آمده چند محله از محلات شهرستان قم از جمله زندآباد، فرحآباد و نيروگاه و انتهاى شاهابراهيم دچار بى آبى شده و مردم سخت در مضيقه قرار دارند و آب شهر هم فعلًا تكافوى مصرف را نمىكند. لذا احتياج فورى و مبرم به مبلغ چهار ميليون تومان پول هست تا چند حلقه چاه حفر كنيم و آب اين محلها را فعلًا تا حدودى تأمين نمائيم چنانچه آيات عظام بهر نحوى كه ممكن است كمكى بكنند از محل مصارف خيريه رفع مشكل بى آبى خواهد شد. آيتاله گلپايگانى اظهار داشت به آقاى شريعتمدارى هم مراجعه كنيد هر چقدر ايشان كمك كردند منهم حاضرم به همان مبلغ كمك كنم.
نظريه شنبه- نظرى ندارد.
نمايش تصوير