حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٥٤ - درباره دو نفر محرران گلپايگانى
از: اداره كل سوم/ ٣١٢ تاريخ: ١١/ ٣/ ٥٣
به: رياست ساواك قم شماره: ٢٠٥٣/ ٣١٢
درباره: دو نفر محرران گلپايگانى
پيرو شماره: ٨٩٠/ ٣١٢- ٥/ ٢/ ٥٣
گزارشى در مورد وضعيت گلپايگانى و دو نفر محرران نامبرده باسامى فضلاله معماريان و مصطفى فياضى تهيه و بعرض رسيد، تيمسار رياست معظم ساواك پىنوشت فرمودند: «من نميتوانم قبول نمايم كه گلپايگانى خودبخود اين فتوائيه را صادر كرده باشد، يقينا اشخاصى حتى از تهران نزد او رفته و اين فتوائيه را گرفتند و پول هم دادهاند. مراقبت شود هر موقع اين دو نفر محرر به تهران آمدند و يا به اصفهان، يزد و اطراف رفتند در محل پايين راه بدون جلب توجه بازداشت و تحقيق شود.»
عليهذا خواهشمند است دستور فرماييد با بررسيهاى لازم و انجام تحقيقات و اقدامات مراقبتى همهجانبه ترتيبى اتخاذ نمايند تا به محض خروج يادشدگان از قم و يا هنگام مسافرت آنان به تهران، اصفهان، يزد و يا ساير نقاط بنحو كاملًا غيرمحسوس بازداشت و تحقيقات لازم از آنان بعمل آيد و از نتيجه اين اداره كل را آگاه سازند، ضمنا بمحض بازداشت يادشدگان، مراتب تلفنى اعلام گردد.
مديركل اداره سوم. ثابتى
رهبر عمليات. عليخانى
رئيس بخش ٣١٢.
از طرف ٨/ ٣/ ٥٣
رئيس اداره يكم عمليات و بررسى- عطارپور
نمايش تصوير