حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٩٣ - موضوع امتحان طلاب
از: ٢١ ه تاريخ: ٢٨/ ٨/ ٣٦
به: ٣١٢ شماره: ٦٠٥٢/ ٢١
موضوع: امتحان طلاب
روز ٢٠/ ٨/ ٣٦ محمود عباسى اظهار ميداشت از روز چهارم ذيحجه جهت امتحان از طلاب ثبت نام ميكنند و پس از آن امتحان شروع خواهد شد اين امتحان امسال فقط از طرف شريعتمدارى است و به تنهائى امتحان ميكند چون چند نفر افراد موجه و محترم را قبلًا نزد آقاى گلپايگانى فرستاده و پيغام داد كه ميخواهم امتحان طلاب را شروع كنيم اگر موافق هستيد مانند سالهاى قبل باتفاق انجام دهيم ولى گلپايگانى جواب منفى داده و اظهار داشته خودمان در منزل از طلاب امتحان ميكنيم عباسى افزود معلوم نيست چرا گلپايگانى حاضر به امتحان مشترك نشده و جواب منفى داده كه شريعتمدارى مجبور شود به تنهائى امتحان كند و هر كس قبول شد باو شهريه بدهد چون اين امتحان خاصيت ديگرى ندارد فقط براى شهريه است. قبلًا اين دو مرجع با هم امتحان ميكردند و ساير مراجع مانند خوئى و خوانسارى و غيره قبول داشتند و از روى دفتر اين دو شهريه ميپرداختند ولى حالا معلوم نيست اگر شريعتمدارى به تنهائى امتحان كند ديگران قبول ميكنند يا خير.
نظريه شنبه- نظرى ندارد.
نظريه يكشنبه- مفاد گزارش صحيح است نتيجه امتحانات و عكسالعمل سايرين متعاقبا باستحضار خواهد رسيد. شراره
در كلاسه ٩٢٩٢ شخصى بايگانى شود. خوانسارى ٢١/ ٩/ ٣٦
نمايش تصوير